20. 12. 2016

Diy - Vianočné vankúše

Ešte stále to stíhate. Ďalšou diy, ktorú som pre vás pripravila sú vankúše. Nie jeden nápad, ale až dva. Jeden je prerábka starého svetra, a tá druhá je pre tie trpezlivejšie.

1. Čo všetko na to potrebujete:

  • starý sveter s vianočným vzorom / sibírskym
  • vankúš
  • ihla
  • niť
  • nožnice
  • gombíky (nemusia byť)




1. Postup:


  1. Vezmeme si sveter, ktorý už nosiť nebudeme, ale je nám ľúto ho vyhodiť a stále je v dobrom stave. Ja som zo svojho vyrástla, a keďže dosť golier škrtil, tak vyzerá skoro ako nový. :D
  2.  Odstrihneme golier a rukávy, aby nám zbytočne nezavadzali, Ak vám ho plietla mamka, tak stačí odpárať rukávy, alebo ju len poproste aby vám hoo zarubila (obšila? nenapadne mi vhodné slovo).
  3. Prevrátime si ho naruby, predstavíme si pomyselny tvar vankúša, najľahšia je kocka. Ja som mala po ruke menší vankúš ako sveter, takže som ho obšívala viac, ale ak vám sedí na vankúš kľudne si len zašite vzniknuté diery.
  4. Pretočte späť, vypchajte ho vankúšom a posledný otvor buď zošite, alebo ako ja si nájdite pekné gombíky a nimi zošijete otvor (Ako obliečka).



2. Čo všetko na to potrebujete:


  • látka
  • fixy
  • ihla a niť 
  • nožnice
  • náplň do vankúša / vata
2. Postup:


  1. Na látku si prekreslite nejaký motív, podľa toho ako chcete aby vyzeral váš vankúš. Ja som zvolila stromček, keďže som mala zelenú látku.
  2. Preložte si látku na polovicu / si preložte dve látky na seba a po prekreslenej čiare zošívajte. Ak máte veľa prebytočnej látky, tak si ju odstrihnite.
  3. Nezabudnite si však nechať priestor, kade si zošitú látku otočíte naopak a vyplnite vatou, prípadne náplňou do vankúšov. 
  4. Ešte predtým ak ste si zvolili tvary ako stromček, alebo hviezda zastrihnite do látky medzi hrotmi, aby vám lepšie držal tvar.
  5. Po pretočení, vyplnení je čas uzatvoriť vankúš. Ja som na to použila tavnú pištoľ aby nebolo vidno nitku z vonkajšej strany. Čiže len zarubiť látku do vnútra a prilepiť.





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára