25. 1. 2016

Prečítané 2016

1. Anna Gavalda-Chcel by som aby ma niekto niekde čakal 


Kniha je zložená z krátkych a dlhších poviedok, ktoré v sebe skrývajú vtip, smútok, ale predovšetkým lásku a potrebu byť s niekym. Boháči, rodinne založený, zbohatlíci, chudobnejší, hudobníci, vojaci... každý z nich potrebuje lásku. Čo ma však na príbehoch zaujalo asi najviac sú autá, ktoré boli spomínané v knihe. V každom jednom príbehu bola iná značka auta (premotivovane od priateľa= fanúšik áut), a čo ma zarazilo nedbaju na čisto francúzske autá. Okrem Peugeota, sa tam vyskytol aj Ford, Opel, Jaguar... Odporúčam na ľahšie čítanie. 




2. A.Berestová, A.Diwanová, C.d.Maigretová, S. Masová- Ako sa stať Parížankou...nech žijete kdekoľvek

Jedna z kníh, pri ktorých som bola sklamaná, že už skončila. Všetko je podávané vtipne, bez okolkov a bez noblesy, o ktorej si myslíš o francúzskach. Vedia byť nasraté, zlé, nešikovné, ale stále štýlové. Okrem rád, tam nájdete recepty, hry k poháru vína na dlhé večery s priateľmi, adresár, kopec úžasných fotiek a hlavne humor. Určite odporúčam ženám, ktoré čakajú od knihy viac ako len holé fakty, ktoré ti radia ako byť, žiť, jesť a správať sa ako francúzska. 





3.Jonas Jonasson- Storočný starček, ktorý vyliezol z okna a zmizol


Mne osobne sa táto kniha čítala ťažko. Zakomponovanej veľa histórie a v niektorých situáciach som už viackrát odpočítavala strany do konca. Žánrovo mi to nesadlo. Ale v skrátke ide o starčeka, ktorý uteká z domova dôchodcov a svoje sté narodeniny, chce oslaviť inak ako s ďalšími starcami, sa dostáva do rôznych veľmi zvláštnych situácii a vytvára okolo seba skupinu ľudí, prenasledovanú políciou. Popri tom rozpráva svoje zážitky od raného detstva až po čas ako sa dostal do domova dôchodcov. Zaujímavé čítanie, ale nie je to môj žáner, ale určite sa nebudete nudiť.
 4. Gogo- Chlapec z internetu

Krátka, veselo ilustrovaná. Je to kniha o slovenskom youtuberovi ako sa od prvých pokusov o videa, dostal až tam, kde je teraz. Túto knihu dostal brat ako darček, preto sa dostala aj ku mne. Napriek tomu, že mám napozerané Gogové videa, nepatrím k zarytým fanúšikom, a aj preto by som si túto knihu v obchode nezakúpila. Ale v kariére mu držím palce. 









5. Patrik Hartl- Malý pražský erotikon

Pri priateľovej otázke, či táto kniha poputuje aj k babke (preposielame si navzájom knihy), som celá zčervenala a zahlásila NIKDY. Veľa sexu, veľa červenania, veľa zápletok a veľa podvádzania. Ak ste ľahko ovplyvniteľný a máte tendenciu sa nechať ľahko presvedčiť o partnerovej nevere, tak vám túto knihu neodporúčam. Ale inak je to super kniha. Zhĺtla som ju na posedenie, aj keď druhá polovica už začala poľavovať. Stojí to za prečítanie.


6. Tamara Heribanová- Predavačky bublín 

Túto knihu som získala od Tamary aj s venovaním ako výhru v jej súťaži na Instagrame, čo ma neskutočne potešilo. O viac ma to tešilo z toho dôvodu, že túto knihu som si chcela zakúpiť v období, keď ju vydala. Ale nejako sa nenazbierali peniaze, a potom som na to prestala myslieť. Kniha ma bavila svojím voľným písaním, nedokonalosťou hlavnej postavy, ktorá jediné čo chcela zachrániť, tak svoj vlastný rozum, a nie romantickú lásku.


7. Helen Fieldingová- Bridget Jonesová. Zbláznená do chlapa.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára